maandag 19 januari 2015

Leego Ninjago


Als kind groeide ik op met tekenfilms als GI Joe, Transformers, MASK, He-man, Black Star en Jayce and the wheeled warriors. In mijn beleving top tekenfilms, vaak met gruwelijk vet speelgoed eraan gekoppeld. Ook de Star Wars trilogie met bijbehorend speelgoed kon niet aan mijn interesse ontsnappen. Aan deze tijd heb ik mijn verzamelbloed te danken, daar ben ik van overtuigd.

Als vader van een jonge telg is het afwachten waar de interesse naartoe zal gaan. Een roze tutu zou ik absoluut accepteren, maar ik ben blij dat mijn oude He-man collectie het nu al erg goed bij hem doet! Ook mijn oude Playmobil heeft een volledig nieuw leven gekregen. En de Duplo en Lego hebben elkaar inmiddels opgevolgd. Lee is laatst 3 geworden, en er is één soort speelgoed wat voor hem echt boven alles lijkt te gaan: Ninjago!!!

 
Lego Ninjago - Masters of Spinjitsu

Om eerlijk te zijn was ik er niet echt mee bekend. Ik had het hier en daar wel eens gezien, maar de tijd om gegrepen te worden door nieuw speelgoed was ik reeds ontgroeid. Toch?

Het kan verkeren...

Ruim een jaar geleden liepen we samen door de supermarkt toen Lee z'n oog viel op een Lego Ninjago magazine met minifigure. Hij vond het leuk, en ik vond zo'n klein ninja poppetje wel grappig, dus magazine mee naar huis. Een betere koop had ik niet kunnen doen, want vanaf moment één liep hij vaak met "Zane" door het huis of zat hij rustig op de grond met zijn ninja te spelen. Muts op, muts af. Beentjes eraf en weer erop. Hele figuur uit elkaar, en weer in elkaar. En zo verder en zo verder. Onverstoord en gefascineerd. Prachtig om deze rust te aanschouwen.

De lego uit mijn jeugd was gelukkig niet verloren gegaan. Deze was naar mijn neefje gegaan, die er overigens weinig mee heeft gespeeld. Nu hij dit speelgoed begon te ontgroeien en Lee het juist begon te boeien vond het oude speelgoed zijn weg terug naar mij(n kind). Auto's, Helikopters, een vliegtuig, een oldskool politiebureau en zelfs grondplaten om een heuse weg te leggen. Toen de sint nog een extra duit in het zakje deed was zijn eigen "City" een feit. En hiermee wordt sindsdien heerlijk gespeeld, zoals dat met verschillende soorten speelgoed gebeurt.


Maar de kleine held Zane heeft iets losgemaakt wat bijna niet te remmen lijkt. Ondanks dat hier bij wijze van spreken bergen speelgoed voor handen zijn, is het momenteel Ninjago wat de klok slaat. Niet alleen de paar figuren en voertuigen die we hebben, maar ook de tv-series, boeken en magazines eisen de aandacht veelvuldig op. De uitgebreide Ninjago wereld die zich de afgelopen jaren heeft gevormd zal een bron van inspiratie gaan vormen, daar ben ik van overtuigd. En met nieuwe Nederlandse magazines van Junior Press in het verschiet, een nieuwe speelgoedlijn en zelfs een speelfilm die in 2016 uitkomt, schetst dat een toekomstperspectief wat ik als martial arts liefhebber louter een warm hart kan toedragen. Dit blog is daarvan een gevolg. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten