woensdag 28 januari 2015

Lego catalogus januari - juni 2015


De nieuwe Lego folder voor het eerste halfjaar van 2015 ligt in de winkels en is hier online te lezen of hier te downloaden. Er staan werkelijk pareltjes van setjes in, maar ik hou me hier beperkt tot het Ninjago gedeelte wat vanaf maart in de schappen zal liggen.




4 pagina's vol Ninjago:





Hieronder de individuele sets en figuren, klik op de afbeeldingen voor vergrotingen.

70745 Anacondrai crusher



70746 Condrai helikopter aanval



70747 Rotsblokblaster



70748 Titanium draak



70749 Slangenpoort



70750 Ninja DB X



70752 Jungle valstrik



70753 Lavastroom



70754 ElectroMech



70755 Jungle aanvalsvoertuig


  
Foute namen!
Ondanks dat ik erg enthousiast ben over de nieuwe Lego sets, en Ninjago in het bijzonder, toch een kritische noot ter afsluiting. Ik begrijp dat fouten maken menselijk is, maar soms...


De oranje ninja (70746) is voorlopig in nevelen gehuld. In het Ninjago magazine 1/15 maakt "ze" een korte verschijning. En op internet circuleren de geruchten. Zou het de moeder van Kai zijn? Wie het ook is, er is wat onduidelijkheid over de naam, althans bij mij, waardoor ik op dit moment niet zeker weet of dit een fout betreft. In de Nederlandse folder staat "SkylAr", terwijl ik op internet ook vaan de naam "SkylOr" voorbij zie komen. Wat is correct?


De set 70750 lijkt me mooi en uitgebreid, maar de benaming in de folder... Zucht... Een kind kan de was doen en hier de fouten aanwijzen... "Garmadon" moet natuurlijk "Nya" zijn, of "Samurai X", en "Nya" moet dan "Garmadon" zijn. Een gevalletje van namen verwisseld, wat ik erg slordig vind. Maar het tweede figuur van rechts een "mini-robot" noemen terwijl het "Kapau" betreft spant de kroon...

Ondanks mijn kritische noot ben ik erg enthousiast over de nieuwe sets, en is de tijd aangebroken om af en toe eens wat euro's op zij te leggen in voorbereiding op maart!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten